Rabu, 10 Juli 2013

Emosi Lelaki dan Wanita

Mungkin kita pernah kecewa dengan cinta atau pasangan kita dan kita kekadang menyalahkan pasangan kita disebabkan kegagalan dalam perhubungan tersebut.

Disebabkan itu, aku ingin berkongsi info berkaitan apa yang wanita dan lelaki perlukan dalam perhubungan untuk memastikan perhubungan tersebut berkekalan. Lelaki dan wanita secara umumnya mempunyai keperluan emosi yang berlainan dan kekadang kita tidak mengetahuinya. Oleh itu adalah penting setiap pasangan mengetahui apa yang setiap pasangan inginkan dari pasangan mereka.

Lelaki dan wanita merasakan mereka telah memberikan apa yang pasangan mereka perlukan dan kekadang merasakan mereka telah memberikan lebih dari yang sepatutnya.Ini menyebabkan lelaki dan wanita merasakan cinta yang mereka berikan tidak dihargai oleh pasangan masing-masing. Sebenarnya lelaki dan wanita telah memberikan kasih sayang dan cinta yang sepatutnya mereka beri kepada pasangan mereka tetapi tidak dalam keadah atau jalan yang betul yang menyebabkan pasangan masing-masing merasakan tidak dihargai.

Ada beberapa perkara yang wanita perlukan dan lelaki perlukan dalam sesebuah perhubungan untuk memastikan perhubungan tersebut dihargai dan berkekalan.

Apa yang Wanita perlukan:
1) Perhatian
2) Memahami
3) Hormat
4) Kesetiaan
5) Pengesahan
6) Keyakinan

Apa yang Lelaki perlukan:
1) Kepercayaan
2) Penerimaan
3) Penghargaan
4) Mengagumi
5) Keizinan
6) Galakkan

Oleh itu, wanita perlulah memberikan apa yang lelaki perlukan dalam perhubungan dan lelaki jugak perlu berikan apa yang wanita perlukan dalam sesebuah perhubungan. Apabila seseorang lelaki itu memberikan perhatian, memahami, menghormati wanita, setia dan mengesahkan sesebuah perhubungan, secara automatik memberikan keyakinan kepada wanita. Begitu juga wanita apabila memberikan kepercayaan, penerimaan, menghargai, mengagumi dan membuat keizinan secara automatik memberikan galakkan kepada lelaki.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar